Material Horses

2023.12.06

Sorozatunk 6. részében, Dura Klaudiával, a Material Horses tulajdonosával beszélgettünk. Jó olvasást!

1. Mutatkozz be, kérlek! Ki/kik áll/állnak a Material Horses mögött?

Dura Klaudiának hívnak 26 éves vagyok. Magamról röviden annyit, hogy 10 éves korom óta lovagolok. Édesanyám egyedül nevelt minket, így a lovaglást gyakran a saját zsebpénzemből kellett finanszíroznom. Volt olyan időszak is, amikor teljesen abba is kellett hagynom a lovazást emiatt. Ócsán lovagoltam, az Equina Lovasfarmon, ebben nagy segítségemre volt a lovarda tulajdonosa. Cukrásznak tanultam egyébként, és dolgoztam is ebben a munkakörben de hamar rájöttem, hogy ez nem nekem való, így újra a lovak felé kezdtem kacsintgatni. Ezután dolgoztam még a Bershkában is, mellette pedig újra elkezdtem lovagolni és egyik nagy álmom felé indultam, a díjugratás felé. Lovat béreltem, név szerint Reményt, ő egy nóniusz. A vele való foglalkozások során rájöttem, hogy ő nem az a tipikus iskolaló, nagyon kis önfejű és viháncolós. Ennek okán volt egy sérülésem, ahol eltört a gerinccsigolyám, így egy ideig abba kellett hagynom a lovaglást. Gyógyulás után folytattam az edzéseket, viszont rájöttem, hogy Remény nem alkalmas az ugrósportra, így ezután már csak hobbi szinten edzettünk. Reményt saját lovamként kezelve elhalmoztam mindenféle drága és divatos lófelszereléssel és nekem ez bőven elég volt, hogy így divatosan eledzegettünk. Elkezdtem összefésülni a divatot a lovazással, szerettem összeöltözni Reménnyel. Jelenleg egyéni vállalkozó vagyok és egyedül csinálom a márkát. Ezen kívül vannak még terméktesztelőim, itt említeném meg Vaskó Dorinát, Ő volt a legelső terméktesztelőm. Rengeteget segít nekem, véleményt nyilvánít, segít a termékek kifejlesztésében, ötleteket ad. Két terméktesztelő segítőm van még, Larissza és Kriszti, akik szintén a minőség ellenőrzésben segítenek. A termék tesztelés nálunk úgy néz ki, hogy akár egy évet is eltölt egy-egy termék a tesztelőknél, véleményt alkotnak róla és csak akkor megy ki a piacra, ha minden szempontból átment a teszten.

2. Honnan jött az ötlet, hogy lovas öltözeteket szeretnél tervezni és árusítani?

Ezekről az összeöltözésekről és további lovas tartalmakról kezdtem posztolni a TikTok-ra és Instagramra is. Itt kezdetben még nem volt szó márkaépítésről, csupán élvezetből készítettem tartalmakat. Aztán később megkeresett egy gyártó, hogy gondolkoztam-e már saját márkán, mert látták az oldalamat és ezzel együtt a lehetőséget is bennem. Kezdetben csak egy-két tesztterméket készítettünk, melyeket (és a mai napig az összes terméket) én tervezem. A termékek elkészítése az egy, ami nem az én feladatom.

3. Honnan jött a márkanév és a logó ötlete?

Madonna egyik slágere, a Material Girl, ennek a definíciójára kerestem rá, hogy pontosan ez mit is jelent, és hát ugye a Material Girl, az az, akit körbevesz a csillogás, a külsőségeket nézi, odavan a márkákért. Otthon mindig ezzel viccelődtünk, hogy nekem ott a Remény, akit mindig felöltöztetek, meg magamat is és hát egyszer raktam ki egy posztot Reményről, aminek az volt a leírása, hogy "Material Horse". Lovardában is elterjedt Reményre ez az elnevezés és hát egy idő után már nem is volt kérdés, hogy mi legyen a márkanév.A logó története röviden annyi, hogy lófelszereléseket szerettem volna mindig is tervezni, de az elől sem zárkóztam el soha, hogy, ha úgy alakul, akkor lovas felszereléseket is tervezzek. A logóban mindkettő szerepel, így hirdeti, hogy lovas- és lófelszereléseket is forgalmazok.

4. Kik a célközönségetek?

A márka stílusát tekintve a fiatalabb lovasok felé indultunk el, most egy kicsit talán nagyon is. Ezt nem szeretném, ha így maradna, ezért egy letisztultabb vonalat is szeretnék létrehozni, amit az úgymond idősebb lovasok is szívesen hordanának, vagy tennének fel lovukra. Később szeretnék a versenyzők felé is nyitni.

5. Milyen alapvető termékeket forgalmaztok? Vannak tervben újdonságok?

Első körben nyeregalátét és kötőfék terveket készítettem és adtam le a gyártónak. Ezek közül a kötőfékeket őrületesen szeretik a vásárlók. Lovasfelszerelések közül a kapucnis pulóverek és a hosszú ujjú felsők abszolút alapok, azokat is sokan szeretik. Újdonságként tervezem majd a jövőben a lovagló nadrágok forgalmazását, méghozzá nagyon gondolkodtat a dolog, hogy azt a régebbi típusú nadrágot kreáljam újra, aminél még nem szilikon volt a térdnél és a fenék részén, hanem bőr. Továbbá a nyeregalátéteket is tökéletesíteni szeretném és ebből is többfélét piacra dobni.

6. Mi a márka mottója?

Egészen egyszerű. Shine every day!, tehát "Ragyogj minden nap!". Előttem mindig is az volt, hogy attól, hogy nem tudok 140 cm-es ugrásokat teljesíteni vagy nincs sokmilliós lovam, attól függetlenül ugyanúgy felöltözhetek, mint a profik és úgyanúgy ragyoghatok is.

7. Lesznek majd olyan termékek, amelyek folyamatosan elérhetőek lesznek? 

Lófelszerelést tekintve, ha tökéletesítve lesznek a nyeregalátétek, azok mindenképpen, meg természetesen a hozzávaló kötőfékek is. Lovas felszerelések közül pedig majd a nadrág, ha piacra kerül, esetleg a pulóverek, pólók még. A vállalkozás még fiatal, így ez még nincs teljesen kiforrva egyébként. Egyenlőre az éppen szezonális termékek lesznek elérhetőek.

8. Melyek azok a termékek, amik a legkeresettebbek? Szerinted, miért?

A versenybody az például egy elég sikeres darab volt, annak ellenére, hogy sokan első hallásra beleborzonganak a gondolatba, hogy bodyba lovagoljanak, de ez a termék is előzetesen tesztelve volt és szuperük helyt állt. Egész jó árban is volt. A kis pufi mellényt is rengetegen szerették és vásárolták. Ló felszerelésből pedig a kötőfékek mennek a legjobban.

9. Ha jól tudom, Magyarországon a Material Horses készített először lovas témában adventi kalendáriumot. Mesélj erről kicsit!

Az adventi kalendárium szintén nagyot szólt, rövid időn belül az összes kalendárium gazdára talált.A tartalmának 100%-a magyar kisvállalkozók termékei. A kisvállalkozók akikkel társultam: Dóri Design, Sally Horse Beauty, LN Design, Pacitea, Helianthus, PelletM, Equina Lovasfarm és a Magna Wave Eduhorse. Természetesen Material Horses termékekből sem lesz hiány a kalendáriumban.A naptár nem a szokványos nyitogatós megoldással lett elkészítve. Egy nagy dobozba lettek összegyűjtve a külön csomagolt termékek és gyakorlatilag mintha minden nap jönne egy csomagod, nyithatod ki az éppen aznapi ajándékot. Azok, akik nem vásároltak, nyomonkövethetik, hogy milyen termékeket rejt a kalendárium, ebben Arendás Nóra segít. Az oldalán meg lesznek osztva a napi bontogatások.

10. Jövőre is terveztek adventi kalendáriumot?

Mindenképp tervezek jövőre is adventi kalendáriumot kiadni, lehet már a megszokott karácsonyi kalendárium formájában, de ez még a jövő zenéje.